Sokong Bia Bijok, Napok Bijok, Betindok Bijok, Main Bijok, Bijok Sokmo.....Gomo Kelate Gomo

Isnin, 21 Januari 2013

KAFA nafi dakwaan PBNJ

TRWFC
PERSATUAN Bola Sepak Kelantan (KAFA) menafikan dakwaan Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) yang mengatakan kawalan di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu longgar ketika pertemuan melibatkan kedua-dua pasukan pada 15 Januari lalu.

Presidennya, Tan Sri Annuar Musa menegaskan, bagi memastikan kawalan berada pada tahap terbaik, pihaknya telah mengadakan rundingan bersama PBNJ sebelum perlawanan tersebut berlangsung.

Menurutnya, rundingan bersama PBNJ itu turut disertai pasukan keselamatan seperti polis dan pasukan Ikatan Relawan Malaysia (Rela).

"Keseluruhannya saya mengucapkan terima kasih kepada pihak polis Kelantan dan juga Rela. Saya fikir dari segi keselamatan mereka telah buat yang terbaik dan tidak ada peristiwa di luar kawalan berlaku.

"Mengenai provokasi (di antara penyokong) seperti baling botol, kita tak boleh nak debatkan. Setakat yang kita mampu, KAFA telah pun mengambil tindakan dan kita tidak mengambil tindakan bersendirian," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita ketika menghadiri mesyuarat tertutup Badan Perhubungan UMNO Kelantan di Kota Bharu semalam.

Kosmo! kelmarin melaporkan, Annuar menasihatkan Tunku Mahkota Johor supaya menjalankan tugas presiden bola sepak negeri seperti mana yang dilakukan oleh presiden- presiden lain.

Annuar memberitahu, tindakan penyokong Kelantan yang menimbulkan provokasi terhadap penyokong Johor adalah di luar kawalan KAFA kerana ia berada di luar aspek keselamatan seperti yang telah diperbincangkan.

"Kita tak boleh halang orang menyokong ataupun bersorak provokasi. Yang kita cakap sekarang adalah mengenai keselamatan, bukan provokasi, bukan sorakan, bukan mengejek tetapi ini mengenai keselamatan," ujarnya.


Untuk Tahu Lebih banyak Info TRW Yg Menarik Tekan Button Follow Di Bawah

Copyright © 2012-2013 The Red Warriors Fan Club