Sokong Bia Bijok, Napok Bijok, Betindok Bijok, Main Bijok, Bijok Sokmo.....Gomo Kelate Gomo

Rabu, 16 Januari 2013

Kelantan terikat dengan Johor DTFC

TRWFC
Tambah kapsyen

Red Warriors membuka tirai melalui sepakan deras Nor Farhan tetapi Daniel Guiza menyamakan kedudukan dari tendangan percuma.
Lupakan seketika nilai setiap pemain dalam pasukan Johor Darul Takzim. Lupakan juga treble yang dirangkul Kelantan musim lepas. Bintang yang berkelipan jauh menyerlah, apabila jatuh ke bumi dilumuri tanah juga.Bagaikan perlawanan 'Super Sunday' minggu lepas antara Manchester United dan Liverpool, pertemuan antara kedua-dua pasukan ini telah ditunggu-tunggu oleh ramai peminat setia bola sepak Malaysia.
Walaubagaimanapun perlawanan tidak bermula dengan rancak, Kelantan banyak mencuba nasib dengan hantaran jauh yang tidak menjadi.
Penyerang bintang Harimau Malaya Safee Safi membuktikan kehebatan dengan percubaan 'bicycle kick' pada minit ke 16 dari hantaran penyerang Itali Simone Del Nero tetapi sepakannya tersasar.
Daudsu Jamaludin pula menerima bekas rakan sepasukan Nurul Azwan Roya kembali ke Kota Bharu sejak perpindahannya pada akhir musim lepas tetapi tidak memberi simpati apabila membuat asakan pada minit ke 25 - Daudsu terus dilayangkan kad kuning.
Seperti di Piala AFF Suzuki 2012, Safiq Rahim memberi tendangan percuma yang amat menyengat tetapi percubaannya ditangkap rapi oleh rakan sepasukan Harimau Malaya, Khairul Fahmi Che Mat.
Walaupun merupakan satu-satunya pemain harapan, Del Nero digantikan Zaquan Adha pada minit ke 34 "akibat kecederaan" tetapi prestasi beliau yang tidak memberangsangkan telah memaksa Fandi Ahmad untuk membuat penukaran.
Pasukan tuan rumah yang melancarkan gerakan serangan dan hantaran jauh Badhri 'Piya' Radzi pada minit ke 36 dikawal dengan baik oleh Indra Putra tetapi rembatan Nor Farhan dihalang.
Seminit kemudian, Nor Farhan mencetuskan peraian di Kota Bharu apabila menerima hantaran Piya, menggelecek bola dari tengah padang hingga ke kawasan luar kotak sebelum melepaskan rembatan kencang yang mengejutkan Johor.
Kelantan terus menguasai kawalan bola hingga masa rehat tetapi tidak meneruskan tekanan. Sebaliknya pasukan Harimau Selatan mengambil kesempatan dan pemain paling mahal Liga Super Malaysia telah menggantikan Nurul Azwan Roya pada minit ke 52.
Sumbangan pertama pemain Sepanyol yang berusia 32 tahun itu adalah untuk memberi hantaran cantik kepada Safee dari sayap kiri tetapi tandukannya ditangkap rapi oleh Khairul Fahmi.
Kelantan balas apabila Indra Putra memusing lepas Muslim Ahmad sebelum melepaskan 'cross-shot' yang dipesong keluar.
Ketua pasukan Kelantan, Piya, mensia-siakan peluang keemasan pada minit ke 62 apabila menerima bola di luar kotak penalti dan melepaskan rembatan dengan serta-merta walaupun benteng pertahanan Johor kelihatan kocar-kacir.
Seminit kemudian, Johor mendapat peluang dari tendangan percuma dan walaupun Aidil Zafuan dan Safiq Rahim telah membuat percubaan yang baik sebelumnya, Guiza yang menanggung tanggungjawab.
Penyerang Sepanyol itu memberi rembatan yang cantik lepas Khairul Fahmi dan menyambut gol penyamaannya di hadapan peminat pasukannya.
Walaupun perlawanan tercemar dengan beberapa insiden di mana para penyokong telah melontarkan objek, serta kekeliruan pengadil yang mengakhiri perlawanan tanpa masa tambahan, persaingan masih berjaya menunjukkan aksi yang padat di padang dengan gerakan yang berkualiti dan corak permainan yang menarik.

Johor DTFC XI: Aidil, Safiq, Norshahrul, Safee Sali, Azmi Muslim, Azwan Roya, Ezrie, Zamir (PG), Faizal, Muslim, Del Nero

Kelantan XI: Fahmi, Daudsu, Obinna, Nik Shahrul, Zairul Fitree, Shakir Shaari, Badri, Norfarhan, Zamri Ramli, Keita, Indra-espnstar.my


Untuk Tahu Lebih banyak Info TRW Yg Menarik Tekan Button Follow Di Bawah

Copyright © 2012-2013 The Red Warriors Fan Club